Skip to main content

*Qiell or *caelum? Which word is older?

 *Qielli apo *caelum. Cila fjale ka ekzistuar e para?

Tani mund te ket raste që  Q/Qoph zbatohet ne fjalë duke abstraktuar formën e saj ose veprimin e objektit nga ajo ka lindur si shkronjë, por gjetja e saj eshte e nderlikuar.

Para së gjithash metoda ime qendron ne atë që nëse fjala, objekti gjuhësor nëse nuk ka formen te ngjashem me me kodin piktogramik te pare qe ka formuar shkronjen ose lidhje kuptimore thelbesore nuk mund te applioket kodi për të zbërthyer rrënjen e asaj fjale 

Çfare do te thote kjo? 

Për shëmbull fjala *qiell është me Q por qielli si objekt fizik nuk ka lidhje me të vogel me formen e piktogrames që ka lindurn Q. Pra aty shkronja *Q ka ardh nga nje tranformim fonetik. Nuk eshte është e thjeshtë me nxjerr nje perfundim ne kete drejtim sepse duhet me dit mirë transformimet fonetikë. Duhet me dit cilët tinguj mund te ndrohen ne Q gjatë kohës. Tinguli K ështe më i aferti, shkojme pas ne kohe me tranformimet fonetike kemi *Qiel<kiel. Ishte thjesht për shqipen gjetja.

Por tani na lind një problem se dhe Latinishttja ka fjalën e saj për qiell *caelum.

Ndryshim midis ketyre forma është vetëm një mbaresë e cuditshme që nuk tingullon natyrore për veshin e njeriut mbaresën -um. (murgjit  pa emra që kanë ndërtuar Latinishten do kenë  pas ndonje qen brënda truallit të kishës)

Disa gjuhëtarë famozë Shqiptar e kanë nxjërë fjalen *qiell si huazim kah Latinishtja.

Le të gjejmë rrenjët e kësaj fjalë e të shikojmë nëse kanë pas të drejtë gjuhëtarët famozë Shqiptarë.

Tani metoda ime nuk është etimologji dhe  qëndron ne ate qe fjala e dalë pas  zbatimit të saktë të ligjeve të fonetikës duhet të analizohet nga forma dhe përmbajtja. Fillimisht duhet ta ndajmë në rrokje formën dhë të kerkojmë ndarjet e mundshme të përbërsve të rrokjes pa shkuar te applikimi i kodeve piktogramike të shkronjave pet gjetur rrenjen ose rrenjet e fjales meme.

Metodika e gjuhësisë së sotme është e ndryshme nga ajo qe zbatoj une, dhe gjuhëtarët që zbatojnë metodat e saj nga këndvështrimi im zakonish shkojnë saktë deri në gjysëm të e rrugës dhe më pas aty fillon divjimi nga shkenca, ose ndodh gabimi kryesor i metodikes së gjuhësisë së sotme.

Këtu kemi etymologjinë e fjalës së latinishtes *caelum bazuar në metodat e gjuhësisë së sotme:

Etimologjia e gjuhëtarëve modernë të sotëm:

Nga latinishtja “caelum, nga proto-italikisht *kailom, nga proto-indo-evropiane *keh₂i-lom (“e tërë”), nga *keh₂i-.

Pika #1 - Morfologjia/forma. Fjala kur shkon pas ne kohe duhet behet me e shkurtër si forme deri sa shkon tek forma e parë që duhet të jetë maksimum një bashkim i dy një-rrokëshe. Fjala *keh₂i-lom është shumë e gjatë për të qënë një e fjalë e vjetër. 

I dyti gabim nga forma është ndarja e gabuar e fjalës së supozuar si proto IE.  Pjesa * keh₂i ka një gabim ka dy zanore dhe ka dy rrokje ke+h₂i. Kjo është shumë për një fjalë të lashtë. Ndarja duhet ishte bere në bazë të rrokjeve dukë u nisur nga parim që fjalët në fillim kanë qënë një -rrokëshë. 

Pika #2 - Sintaksa/përmbajtja. Fjala *keh₂i-lom ka shumë kode në ka *keh₂-il-om. Fillimisht mbaresat që janë të formuar vonë në kohë duhët hequr nga analiza dhe nga vete permbajtja e fjales proto. Mund të gjendet lehtë koha kur latinishtja formoi mabaresën um, duke perjashtuar mundësin nga lehja e një qeni, por mbaresat duhen hëqur nga fjala sepse nuk kane lidhje me kuptimin e fjalës dhë nuk kanë qene pjesë e fjalës në nje gjuhë të parë. 

E dyta, për një njeri primitiv për të formu konceptin e së tërës unë mendoj  qe ai nuk do të merrte qiellin si bazë për të formuar atë koncept. Për të qielli do ishte thjesht bashkim i dy elemntëve fizike të largët, bartës is yjeve gjatë natës dhe i diellit gjatë dites. Pra  shumë pak element fizikë gjuhësor për ti dhën idene e së tërës njerit primitive që të krijontë fjalën për të. Pra formimi i fjalës *qiell duhet të lidhet me elementët përbërës në të që janë të lidhur me të në formë dhe pëmbajtjë dhe aspak nga një koncept i teresise se yjeve që, qe mund ta krijoj vetëm një njeri modern në kohët  tona.

Koncpetin e së tërës njeriu e ka formuan prej objekt fizik që e prekte dhe e kuptontë ç’farë ishtë. Toka do ishte një nga mundësitë më të mëdha për të formuar atë koncept. Për të toka ishte e sheshtë, e pafund dhe duke pasur gjitha objektet fizikë të panumërta në të, te përmblidhte gjithcka që ai shikontë. Ai thjeshtë do shikone poshtë këmbëve në fillim të hapjes së mendimit njerëzor dhe do mendonte kjo që është poshtë këmbeve të mia mban sipër si mua, ashtu dhe një  pemë, male, kodra, lumënj kafshë, i mban te tera. Me kalimin e kahës këto të gjitha që kemi poshtë këtu në tokë, vendosur mbi janë të tërat dhe nuk janë dy ose tre elemnet janë me qindra, shumellojshmeri e madhe. Pra të tëra janë mbi tokën dhe ky koncepet gjuhësor do të formohët nga elementët e botës fizke që atë e rethon në ketu  tokë. Tani vetëm një njeri modern mund të mendojë qe *e tëra është një koncept sasior dhe pafundësia e yjeve në qiell mund të formojë fjalën tek ky koncpet dhe eshte fjala origjine PIE per kete fjale.

Për njeriun primitiv koncepti  *të tëra kupton një numër të pafund shumëllojshmëri objektesh fizike qe qendrojnë mbi dicka të përbashkët që ai i shikon dhe ka lidhje bashkësie me to, pjesë përberese e të tyrës. Truri i njeriut i gjuhes proto ishte i evoluar me shume për mendimin konkret.

Origjina e emrit *qiell

Pra formimi i fjalës qiell është i lidhur me elementë përbërës në të të në formë dhe pëmbajtjë. Dhe ato janë fjalët yll, yje,il,ile dhe një kod posesioni. Shikoni një-rrokshat e atyre fjaleve te  Gjuhës Shqpies me sa pak element formon fjalën bazë, mbaresat një elementëshe për të formuar shumësi. Esence dhe elegance gjuhësore. 

Si janë formuatr fjaltë e para nga njerëzit primitiv? 

Unë mendoj se ndër foljët e para janë folet jam dhe kam. Në qofte do shkonim pas në kohë e të pyesnin një nje primitiv se quhej qielli. Ai do të përgjigjej nëse do ishte natë me *ka ilet (ka yjet) , dhe nëse do të ishte ditë “ka elin (ka diellin)

Origjina e fjales *caelum te Latinishtes

Nga latinishtja caelum nga proto-Shqipja *kailet (“ka yjet), ose *kaelin (“ka diellin),




Comments

Popular posts from this blog

Nephilim

N 'eh - Ph 'ih- L 'ee- M /  Nepheeleem Zacharia Sitchin (July 11, 1920 – October 9, 2010)  wrote the " Nephilim " (נְפִילִים) is derived from “nafàl" and means “fall". The term Nephilim occurs in Genesis 6:1-4, describing the point of time when three things began: men began to increase in number, came into existence the daughters of men , and the sons of God went to the daughters of men and had children by them. Is the "nephillim" really only a Hebrew word? That question is very subtle, however I think it has been more a limit of thinking for linguists rather than a serious argument. Let's begin first with the probable meaning the linguists think it is. We know that the " fall"  in every language means moving downward from a higher position involuntarily, usually by an accident, which maybe was the reason why Michael S. Heiser, PhD candidate, Department of Hebrew and Semitic Studies , University of Wisconsin

Total positional tolerance at material condition

Total positional tolerance at material condition (Hole) Suppose the Ø 1.005 / 1.010 hole is inspected and there are six parts with different ID dimensions. Their actual sizes checked with run out methods give that their actual axis is to be .006” over and up from the true position even though they have different actual ID’s. We want to know which part is within true position tolerance at MMC. Parts to be acceptable require some calculation when is used the run out method.             In GD&T, maximum material condition (MMC) refers to a hole that contains the greatest amount of material.             To understand and memorize simply and logically the concept, I suppose that you have a part designed as a square with one hole in the center, Ø 1.005 / 1.010 . You have produced just 5 parts and measured their holes. The hole of part #1 is on the low side of its tolerance Ø 1.005" and the hole of part #5 is on high side of its tolerance Ø 1.010". Here is the question: W

The connection between the Albanian language and Sumerian/Akkadian

Lidhja e gjuhës shqipe me sumerishten/akadishten. Akadishtja është një gjuhë magjepsëse—gjuha më e hershme që gjuhetarët e cilësojnë gabimisht semite—që ka mbetur e pashprehur për 2000 vjet. Vetëm në 200 vitet e fundit studiuesit kanë qenë në gjendje të deshifrojnë gjuhën e lashtë falë mbishkrimeve në pllaka guri dhe balte. Në vitin 2011, Universiteti i Çikagos më në fund botoi fjalorin e tij epik në tërësinë e tij. Më bëri shumë përshtypje një nga fjalët e para të fjalorit, fjala ABALU qe do të thotë të sjellësh, të transportosh, të mbartësh, të mbash fëmijën e palindur e thënë kjo per nje grua me barrë, etj. Abalu më bëri të mendoj për fjalët shqipe 'bie', 'grua me barrë', m'bart etj. Në atë fjalë-koncept janë tre embrioforma fillistare të gjuhës shqipe dhe origjinojnë prej vetë gjuhës shqipe. Me e nda në rrokje ABALU kemi A BA LU, kuptimi i tre fjalëve të dialektit Gege dhe del shumë qartë kuptimi i lëvizjes nga vëndi, dhe si pasojë dhe lëvizjen nga një vend në